طاق پیروزی پاریس

طاق پیروزی پاریس

طراحی طاق پیروزی تور پاریس طاق پیروزی معماری مربعی شکل دارد و ۱۲ خیابان شهر پاریس را به یکدیگر وصل می کند. هر کدام از این خیابان ها به نام سربازانی گذاشته شده اند که در حفاظت از سرزمین مادری خود، جانشان را فدا کرده اند.

 

در ضلع شرقی طاق پیروزی، به طور دایم مشعلی به یاد سرباز گمنام روشن است. این مشعل با گاز شهری می سوزد و هرگز خاموش نمی شود. طاق پیروزی پاریس توسط ژان-فرانسوا-ترز شالگرین طراحی شد.

 

در طراحی این بنا اشکال زنان و مردان جوان فرانسوی به نمایش در آمد که با دست خالی در برابر سربازان آلمانی که سراپا زره‌پوش بودند در حال مبارزه هستند. طراحی این بنا از طاق نصرت تیتوس متعلق به دوره روم باستان الهام گرفته شده است.

معراج گشت آسمان مجری تور فرانسه با بهترین خدمات و کیفیت

سانسورها تنها تا بخشی از ارتفاع این بنا را پوشش می‌دهند ولی از آنجا به بعد برای رسیدن به سکوی مشاهده مناظر ساخته‌ شده بر روی این بنا تنها باید از پله‌ها استفاده کنید. یک طبقه پایین‌تر از این سکو نیز یک موزه کوچک وجود دارد که در آن نمایشگاهی از تاریخچه این طاق قرار گرفته است. در زیر این بنا نیز مقبره سربازان گمنام قرار دارد که در سال 1921 به این بنا افزوده شده است. یک شعله نیز در سال 1923 به‌عنوان یادواره‌ای از این افراد در این مکان روشن شد که از آن لحظه به بعد، هر روز عصر دوباره توسط مسئولان این بنا روشن می‌شود. از سال 1918 نیز یک برنامه سالانه برای جشن گرفتن صلحی منتهی به پایان جنگ جهانی اول در این بنا برگزار می‌گردد.  طاق پیروزی همچنان به‌عنوان یک سمبل منحصربه‌فرد، نه‌ تنها به مردم فرانسه بلکه به‌ تمامی مردم جهان خدمت می‌کند. تابوت بسیاری از مشاهیر فرانسه مانند ویکتور هوگو و فردیناند فوش نیز پیش از دفن آن‌ها در مکان‌های دیگر، مدتی در این طاق قرار داشته است. علاوه بر این نیز رژه‌های پیروزی بسیاری در مقابل این طاق انجام گرفته که تنها به یک گروه تعلق نداشته است. رژه پیروزی آلمان‌ها در 1871 و آلمان‌ها در سال ۱۹۴۰ در خلال جنگ جهانی دوم، فرانسه و متحدانش در سال‌های 1918 و آمریکایی‌ها در سال ۱۹۴۴ ازجمله رژه‌های مشهور برگزار شده در زیر این بنای تاریخی هستند.  شما می توانید از طریق راه پله ها و یا با استفاده از آسانسور به بالای این بنا بروید، سالن نمایشگاه حکاکی ها و عکس های تاریخی طاق قرار دارد. از بالای این طاق می توان جاهای دیگر پاریس همچون شانزه لیزه را دید. با تور اروپا به پاریس سفر کنید و از مهم ترین دیدنی های فرانسه در این شهر دیدن کنید.  طاق پیروزی در واقع یادبودی برای برای بزرگداشت پیروزی ناپلئون در جنگ های مختلف و سربازهایی که جان خود را در راه کشور فرانسه از دست داده اند، طراحی شده است. در دیواره های داخلی این طاق، نام فرماندهان نیروهای فرانسوی حک شده است. در پایین طاق نیز مقبره ای برای یکی از سربازان گمنام خاک فرانسه واقع شده است.  از دیدنی های فرانسه در شهر پاریس طاق پیروزی است. طاق پیروزی یکی از مهم‌ترین سازه‌های موجود در شهر پاریس است و برای مردم فرانسه به عنوان یک سمبل مطرح می‌شود. و به نوعی نماد مقاومت و یادآور جنگ های فرانسه شده است. کمتر گردشگری است که در سفر به پاریس این طاق را ندیده باشد این طاق سمبلی برای بزرگداشت جنگ های دوران ناپلئون و جنگجویانی است که جانشان را در راه فرانسه از دست داده اند


در پایین و در ضلع شرقی این بنا آتشی به یاد سرباز گمنام همواره شعله ور است که هر بعدازظهر طی مراسمی خاص با گاز طبیعی آتش آن را تجدید می کنند. این طاق واقع در میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانزه لیزه قرار دارد و یکی از بهترین دیدنیهای پاریس و جاذبه های فرانسه به شمار میرود


این طاق 50 متر طول و 45 متر عرض دارد.اگر از پله های آن بالا بروید می توانید نمای زیبایی از این منطقه داشته باشید.ناپلئون اول این طاق را برای ارتش خود ساخت و نام صدها مارشال و ژنرال او و 10 پیروزی روی آن نوشته شده است.طبیعتا هیچ شکستی ثبت نشده است هر چند تعداد زیادی از پیروزی ها هم جای بحث دارند. خود ناپلئون فقط ماکت چوبی و پارچه ای آن را دید چون این طاق تا دهه 1830 تکمیل نشد.این طاق فورا برای مراسم دولتی مانند بازگشت امپراطور از سن هلنا در 1840 و مراسم تدفین ویکتورهوگو در 1885 مورد توجه قرار گرفت.وقتی آدولف هیتلر به عنوان فاتح در 1940 به پاریس رسید طاق پیروزی اولین جایی بود که خواست ببیند و در زمان آزادسازی فرانسه در همین جا بود که ژنرال دوگل رژه پیروزی به سمت خیابان شانزه الیزه را شروع کرد زیر این طاق از سال 1920 قبر سرباز گمنامی قرار دارد که قبل از مرگ در جنگ جهانی اول آخرین بار در اینجا استراحت کرده بود.از سال 1923 یک مشعل همواره فروزان زیر این طاق روشن شد.

طاق پیروزی به واقع شاهکاری ساخته دست گروهی از مجسمه سازان فرانسوی به نام‌های Jean Pierre Cortot، Francois Rude، Entoine Etex، James Pardier و Philippe Joseph Henri Lemaire است. 

 

هر یک از این هنرمندان خالق مجسمه‌ها و حکاکی‌های واقع بر ستون‌های طاقند. شاید بتوان مشهورترین این مجسمه‌ها را La Maraise اثر Francois Rude که نمادی از سرود ملی است دانست. گردشگران تور اروپا می‌توانند به هنگام بازدید از طاق پیروزی از جزئیات نماهای خارجی ستون‌ها و حکاکی اسامی رهبران نخستین امپراتوری فرانسه بر دیواره‌های داخلی طاق دیدن نمایند.

 

 

بنای اولیه این اثر تا سال 1831 به پایان رسید. مراحل ساخت این بنا در سال 1836 در زمان سلطنت پادشاه لوئیس فیلیپ که در 29 ژوئیه رسماً آن را افتتاح کرد به پایان رسید. قوس پیروزی عظیم پاریس در مرکز محل شارل دوگل که قبلاً ( Place de l’toileile ) نامیده می شد و ما بین پایانه غربی خیابان شانزلیزه ( Avenue des Champs-Élysées) و با فاصله بیش از 2 کیلومتر در پایانه شرقی میدان کنکورد( Place de la Concorde ) قرار دارد. طراحی کلگری نئوکلاسیک است که بخشی از آن توسط قوس تیتوس در انجمن روم الهام گرفته شده است. مجسمه های تزئینی بلند و مرتفع که پیروزی های نظامی انقلاب و امپراطوری اول را جشن می گیرند در نمای چهار طاق قوس توسط فرانسیس رود( François Rude ) و جین پیر کورتت( Jean-Pierre Cortot ) و آنتونی اتکس ( Antoine Ettex ) اجرا شد. پله ای به طول 284 پله از سطح زمین به بالای بنای تاریخی می رسد. یک آسانسور از بنای یادبود بالا می رود و شما قادر خواهید بود تقریباً تمام نقاط دیدنی برتر در پاریس را از بالای این بنای یادبود همراه با لذت بردن از چشم انداز پرندگان از ترافیک دیوانه وار در اطراف پایه  طاق پیروزی پاریس مشاهده کنید. یک مراسم سالانه به مناسبت سالگرد آتش بس 1918 که به پایان جنگ جهانی اول ختم شد در طاق برگزار می شود. طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) همچنین به عنوان سمبل نمادین فرانسه به خود کشور و جهان خدمت می کند. تابوت بسیاری از آوازهای فرانسوی مانند ویکتور ماری هوگو(Victor Marie Hugo ) و فردیناند فوش ( Ferdinand Foch) در جای دیگر در آنجا مشاهده می شوند . علاوه بر این رژه های پیروزی غالباً از طاق پیروزی پاریس عبور کرده بودند . قدرتهای مهاجم مانند آلمان در 1871 و 1940 و همچنین فرانسه و متحدانش در سال 1918 و 1944 میلادی با آزادسازی پاریس در جنگ جهانی دوم و در سال 1945 میلادی پس از پایان جنگ در اروپا از این بنای تاریخی گذر کردند .شما می توانید از پیاده روی در اطراف پایه و زیر قوس های طاق پیروزی پاریس  Arc de Triomphe به صورت رایگان لذت ببرید یا هزینه ای را برای بالا رفتن از حدود 280 پله به بالای صفحه برای نمایش های زیبا از پاریس بپردازید. حتی اگر اهل صعود نیستید برای بازدید از این بنای یادبود وقت بگذارید. 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به طاق پیروزی پاریس
معراج گشت آسمان